ERASMUS +
Treść

Regulamin konkursu geograficznego.
Regulamin Miedzygminnego Konkursu Języka Angielskiego.
Kultura grecka - zagadnienia konkursowe.
Zgody rodziców na udział w konkursie geograficznym.
Dokumenty rekrutacyjne:
1. Regulamin_Rekrutacji_Uczniow_do programu Erasmus +
2. Instrukcja wypełniania dokumentów aplikacyjnych_Erasmus + (Instrukcja w pdf)
3. Formularz rekrutacyjny Erasmus + (Formularz w pdf)
GALERIA - Dzień Grecki (30 V 2025), Spotkanie z ERASMUSEM (23 VI 2025)
SCENARIUSZ SPOTKANIA "PODRÓŻ PO EUROPIE" - 14 X 2025
PREZENTACJA
- Tytuł projektu: Nauka drogą do sukcesu
- Realizowany w ramach Programu ERASMUS+
- Kwota dotacji 55560 euro
- Cel projektu:
- Wzmocnienie kompetencji w zakresie języka angielskiego u 30 uczniów klas VI-VIII,
- poszerzenie horyzontów kulturowych u 30 uczniów klas VI-VIII,
- zwiększenie motywacji do nauki po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności,
- wzmocnienie umiejętności interpersonalnych, społecznych, obywatelskich
- praca na platformie e Twinning ze szkołą z Grecji,
- Projekt jest przeznaczony dla uczniów klas VI-VIII.
- Do projektu zostanie zakwalifikowanych 30 uczniów z klas VI-VIII, którzy zostaną wyłonieni na podstawie rekrutacji. Rekrutacja będzie jawna, dostępna i przejrzysta.
- Forma rekrutacji: test, rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim oraz test przy użyciu Paszportu językowego Europass.
- Dla 30 uczniów zostaną dodatkowo zorganizowane w szkole przed mobilnością :
- Zajęcia językowe: w ramach których będzie nacisk na praktyczne użycie języka i będą obejmowały zarówno słownictwo codziennie jak i sytuacyjne. Szczególny nacisk na rozmowy w języku angielskim.
- Przygotowanie kulturowe: celem zajęć będzie poznanie bogatej historii i kultury Grecji, co wpłynie na poszerzenie horyzontów kulturowych uczniów. Część pedagogiczna obejmować będzie zagadnienia takie jak: znalezienie się w nowym miejscu pobytu, dostosowanie się do życia w grupie i zespole, efektywne spędzanie czasu podczas wizyt w szkole i metody walki ze stresem.
- Zajęcia BHP i elementy pierwszej pomocy: w trakcie zajęć uczniowie przypomną sobie podstawowe zasady BHP, których należy przestrzegać w trakcie podróży, pobytu w szkole czy czasu wolnego, spędzanego w trakcie wyjazdu. Dodatkowo uczestnicy będą zapoznani z zasadami pierwszej pomocy.
- Uczniowie zakwalifikowani do mobilności będą mieli za zadanie stworzyć razem z kolegami ze szkoły z Grecji własny projekt kulturowy i realizować go na platformie e Twinning.
- W miesiącu czerwcu 30 uczniów zakwalifikowanych do mobilności i 5 nauczycieli wyjedzie na 14 dniową (w tym 2 dni podróży) wycieczkę do Grecji.
- Wyjazd w pełni finansowany przez Unię Europejską (rodzice dzieci nie ponoszą kosztów wyjazdu),
- W ramach wyjazdu dzieci mają zapewnione: wyżywienie, nocleg w hotelu, ubezpieczenie, transport autokar ekologiczny, nauka języka angielskiego, wycieczki, atrakcje, poznawanie kultury Grecji, opiekę pilota /opiekuna grupy 24 h/dobę.
- Nauczyciele realizujący projekt:
- Zenon Citak - kierownik projektu
- Jolanta Jochymek - koordynator projektu
- Maria Kulig – język angielski
- Małgorzata Sekuła – kultura, historia Grecji
- Lidia Pustułka – zajęcia psych.-ped.
- W holu szkoły zostanie zrobiona gazetka, na której będą umieszczane informacje związane z realizowanym projektem. Na stronie szkoły.
MOBILNOŚĆ UCZNIÓW DO GRECJI
Dzień I
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 24.03.2025 r.
My uczniowie ZSP nr 1 w Piwnicznej-Zdroju rozpoczęliśmy przygodę z Erasmusem. Po przyjeździe do Grecji zapoznaliśmy się z przepisami BHP. Omówiliśmy szczegółowy program działań i efektów z zastosowaniem zasad i narzędzi. Spacerując poznaliśmy bliską okolicę naszego hotelu. Pomimo męczącej podróży i intensywnego dnia znaleźliśmy czas na aktywność fizyczną.
Dzień II
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 25.03.2025 r. (dzień II).
Dzisiaj powitaliśmy Grecję, przedstawiliśmy podstawowe informacje o Polsce - wielkość, położenie, stolica, wszystko oczywiście w j.angielskim. Następnie uczestniczyliśmy w Dniu Niepodległości Grecji poznając tym samym kulturę i historię tego kraju. Po obiedzie dobrze bawiliśmy się podczas gier i zabaw integracyjnych.
Dzień III
"Nauka drogą do sukcesu 2024-1-PL01-KA122-SH111219550" - 26.03.2025 (dzień III).
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od warsztatów językowych pt. "Odkrywamy Świat Razem". W grupach każdy z nas przedstawił swoje aspiracje i plany na przyszłość. Dzięki temu nauczyliśmy się nowych zwrotów i słów. Wszystko co nauczyliśmy się doskonaliliśmy w grze "Odkrywamy język".
Po południu dobrze bawiliśmy się nad brzegiem morza grając w piłkę siatkową i nożną. Po powrocie do hotelu zmierzyliśmy się z testem sprawdzającym naszą wiedzę. Nie zapomnieliśmy o naszych koleżankach Marcelinie i Malwinie, które obchodziły dzisiaj urodziny, przy torcie odśpiewaliśmy im Happy Birthday. Codziennie odkrywamy na nowo świat wykorzystując język angielski.
Dzień IV
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 27.03.2025 r. (dzień IV)
Kolejny dzień z sesją językową. Temat zajęć: „Człowiek w społeczeństwie” podczas, których mogliśmy wyrazić swoją opinię o jego roli. Pracując w grupach uczyliśmy się jak wykorzystać mowę ciała by być pewnym siebie w rozmowie. Uczestniczyliśmy w grze terenowej poszukując skarbów, rozwiązując zadania posługiwaliśmy się językiem angielskim.
.jpeg)
Dzień V
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 28.03.2025 r. (dzień V)
Kolejny dzień z warsztatami językowymi podczas, których poznaliśmy słownictwo związane z planowaniem kariery, celami zawodowymi. Tworzyliśmy mapę myśli dotyczącą rozwoju osobistego. W grupach rozwiązywaliśmy i dyskutowaliśmy nad problemem motywacji do nauki i rozwoju. Każda grupa stworzyła plakat dotyczący samorozwoju.


Dzień VI
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 29.03.2025 r. (dzień VI)
Dzisiaj odwiedziliśmy centrum promocji regionu macedońskiego. Mogliśmy zapoznać się z wystawą, która w sposób obrazowy przybliżyła nam miejsce , w którym się znajdujemy. Dodatkowo spotkanie z przewodnikiem pomogło nam uzyskać wiadomości o Grecji oraz regionie. Wykorzystaliśmy je w trakcie warsztatów tworząc plakat promujący region Grecji.
Dzień VII
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 30.03.2025 r. (dzień VII)
Dzisiaj udaliśmy się na wycieczkę podziwiając atrakcje Riwiery Olimpijskiej - region Larisy I Tesali. Podziwialiśmy Meteory, zabytek wpisany na listę UNESCO. Zebraliśmy informacje i materiały fotograficzne, które zamieszczamy na naszym profilu.
See you - Τα λέμε
Dzień VIII
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 31.03.2025 r. (dzień VIII)
Kolejny dzień z atrakcjami Riwiery Olimpijskiej. Zwiedziliśmy Saloniki stolicę regionu Larisy. Następnie poszerzyliśmy swoją wiedzę z zakresu historii zwiedzając Muzeum Grobów Królewskich w Verginie (okres Filipa I Macedońskiego). Dokumentacja fotograficzna znajduje się na profilu.
Dzień IX
Dzisiaj mieliśmy warsztaty o współpracy międzynarodowej. Poruszaliśmy tematy: współpraca między krajami, aktywne obywatelstwo, wpływ na patriotyzm. Pracując w grupach dyskutowaliśmy o korzyściach wynikających z tej współpracy. Była też przerwa, w której poznaliśmy tańce różnych regionów Europy, w tym Grecji i Polski. Mieliśmy możliwość integracji poprzez sport. Podsumowaniem zajęć było wykonanie plakatu na temat dobrej komunikacji.

Dzień X
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 02.04.2025 r. (dzień X)
Kolejny dzień z warsztatami językowymi. W grupach pracowaliśmy nad założeniami projektu dotyczącymi samorozwoju i podniesieniem motywacji do nauki. Każda grupa miała opracować temat projektu, cel, zakres, harmonogram działań, budżet, dokumentację projektu i promocję projektu. Trudne wyzwanie dla nas, ale daliśmy radę.



Dzień XI
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 03.04.2025 r. (dzień XI)
Dzisiaj mieliśmy warsztaty projektowe w ramach, których pracowaliśmy nad zaplanowanymi wcześniej założeniami. Każda grupa prezentowała swój projekt, po których odbyła się dyskusja. Mogliśmy się wypowiedzieć na temat wypracowanych rezultatów, ocenić swoją pracę. Największym problemem dla wszystkich było wypracowanie sposobu upowszechniania projektu.
Dzień XII
"Nauka drogą do sukcesu" nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550 data 04.04.2025 r. (dzień XII)
Dzisiaj podsumowaliśmy efekty programu. Każdy z nas mógł wypowiedzieć się na temat mocnych i słabych stron projektu. Nasza wiedza i umiejętności zostały poddane ocenie i weryfikacji za pomocą testu. Ewaluacja projektu została przeprowadzona za pomocą ankiety. Na zakończenie otrzymaliśmy certyfikaty udziału w projekcie.
DZIEŃ GRECKI (30.05.2025 r.) - fotorelacja.
Dzisiaj tj. w piątek 30.05.2025 r. w ZSP nr 1 w Piwnicznej Zdroju został zorganizowany "Dzień Grecki ", była to promocja projektu " Nauka droga do sukcesu" nr 2024-1-PL01- KA122-SCH-000219550, realizowanego że środków Programu Erasmus+sektor Edukacja Szkolna. Główny cel imprezy to promocja programu Erasmus+ wśród uczniów szkoły, zapoznanie z kulturą grecka, tradycja, zwyczajami, rozwinięcie umiejętności interpersonalnych. Zespół projektowy przygotował pięć stacji, w których brało po 5 uczniów z kl. Od 4 do 8. Łącznie w każdej stacji było 50 uczniów.
Stacja 1 " Grecka maska " - odp. L. Pustułka
Stacja 2 - " Grecka Olimpiada" odp. J. Jochymek
Stacja 3 - " Zagadki i Quizy o Grecji" - odp. M. Sekula
Stacja 4 - " Grecka sztuka" - odp. M. Kulig
Stacja 5-" Foto ścianka Olimpijka"- odp. A. Stanczak- Łomnicka
Kierownik projektu: Zenon Citak.
Każdy uczeń otrzymał coś słodkiego. Podsumowanie działań rozpoczęto od przekazania informacji o projekcie Erasmus + , o mobilności do Grecji 30 uczniów i ich pracy polegającej na realizacji działań z harmonogramu , następnie odbył się pokaz wykonanych prac z dnia greckiego, następnie uczennice będące na mobilności w Grecji zatańczyły ZORBĘ, na koniec była "Grecka uczta". Każda klasa otrzymała tackę z produktami charakterystycznymi dla regionu Grecji, były pomidorki, oliwki, ser feta, kiwi, winogrona i chlebek pita. Tym smacznym akcentem zakończono działanie projektowe.
Podziękowania dla nauczycieli, którzy pomogli przy działaniu, : p. G. Kożuch, T. Boloz, M. Zralka, M. Majdzie, A. Dlugosz, A. Kulig , E. Zwyczak oraz mamie ucznia kl. 8 a p. M. Stelmach.
„ Dzień z Erasmusem + „ w ramach projektu „Nauka drogą do sukcesu”
Nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000219550
Realizowany z środków Programu Erasmus+ - sektor Edukacja Szkolna
23.06.2025r
Dnia 23.06.25 r w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Piwnicznej –Zdroju został zorganizowany „Dzień z Erasmusem +”’. Spotkanie to jest promocją i upowszechnianiem działań, które są związane z realizacją projektu „Nauka drogą do sukcesu” realizowanego w ramach programu Erasmus + sektor Edukacja Szkolna. Koordynator projektu powitała a zarazem podziękowała przybyłym gościom :
Dyrektor ZEAS – p. Urszuli Sikorskiej
Prezesowi Spółdzielni Pracy „Piwniczanka” Janowi Kumorek
Księgowej ZEAS –Justynie Majocha
Dyrektorom Szkół – SP w Rytrze – Justynie Łękawskiej
SP. W Głębokiem : Joannie Jamrozowicz
oraz delegacjom uczniowskim z w/w szkół.
Prowadząca wprowadziła obecnych w Program Erasmus + , przytaczając krótką historię. Erasmus +wszedł do szkół podstawowych w roku 2020 , głównym jego celem jest rozwijanie kompetencji językowych wśród uczniów, nauczycieli oraz mobilność grupowa uczniów i opiekunów oraz indywidualna odnosząca się do samych nauczycieli. Nasz projekt uzyskał 96pkt/100 w ocenie Europejskie Komisji Wykonawczej. Na realizację jego otrzymaliśmy kwotę 55580 euro. Głównym jego celem był wzrost motywacji do nauki i świadomości kulturowej ,podnoszenie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim, otwarcie się współpracę międzynarodową . Podnoszenie umiejętności w zakresie komunikacji cyfrowej - praca na platformie ETwinning poznanie nowych form uczenia się. Po podpisaniu umowy zapoznaliśmy społeczność szkolną , rodziców z założeniami projektu. Czas trwania projektu wrzesień 2024 –grudzień 2025. Działania związane z mobilnością grupową rozpoczęliśmy od działań przygotowawczych. W projekcie bierze udział grupa 30 uczniów, z klas 6-8 , którzy zostali zrekrutowani zgodnie z regulaminem. Uczniowie ci na etapie przygotowawczym mieli przeprowadzone 20 h języka angielskiego z native speakerem , prowadziła je p. Maria Kulig, która w tym celu opracowała program autorski . Zajęcia odbywały się 2 razy w tygodniu , młodzież pracowała w grupach rozwiązując zadania, następnie prezentując je przed sobą. Kolejnym działaniem były zajęcia z kultury i historii Grecji –prowadziła je p. Małgorzata Sekuła . Przybliżyła uczniom kraj do którego mieli się udać w ramach mobilności grupowej. Zajęcia z p. pedagog Lidią Pustułką miały zapoznać naszych uczniów z zasadami funkcjonowania i współpracy w grupie międzynarodowej i zróżnicowanej kulturowo oraz przyczynić się do wzmocnienia osobowości i przełamania barier językowych. Ostatnim etapem przygotowań było spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi celem zapoznania ich z zasadami pobytu w Grecji w ramach mobilności grupowej. W miesiącu marcu grupa 30 uczniów wraz z 5 opiekunami udała się na 12 dniowy pobyt do Grecji . Miejscem Riwiera Olimpijska , rejon Katerini hotel San Pantaleimon. W trakcie pobytu uczniowie realizowali założenia, harmonogram mobilności. Brali udział w zajęcia w szkole PLATON M.E.P.E School w Katerini. Pierwszego dnia szkolny koordynator programu Erasmus + wyjaśnił im, jak wygląda nauka w greckiej szkole i oprowadził nas po niej. W jednym kompleksie szkolnym znajdują się trzy budynki , w których realizowane jest nauczanie na trzech poziomach : przedszkole, szkoła podstawowa i średnia. Szkoła łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi technologiami, kładą nacisk na wszechstronny rozwój ucznia. W czasie pobytu w szkole partnerskie nasi uczniowie brali udział w zajęciach z matematyki, biologii oraz zajęciach integracyjnych . Wraz z uczniami greckimi wzięli udział w warsztatach tanecznych , Grecy uczyli ich zorby a my poloneza. Uczniowie mieli również okazję uczestniczyć i poznać funkcjonowanie szkoły stanowiącej odpowiednik naszego zespołu szkół , gdzie znajduje się szkoła zawodowa i technika. Szkoła wywarła ogromne wrażenie na naszych uczniach. Były zajęcia integracyjno-sportowe. Nauka tańca zorby, my uczyliśmy tańczyć poloneza. W tym nawale nauki udało się nam wygospodarować czas na zwiedzanie atrakcji Riwiery Olimpijskiej , odwiedziliśmy Meteory (gr. Μετέωρα) - zespół klasztorów prawosławnych na równinie tesalskiej. Z zapartym tchem w piersiach obejrzeliśmy malownicze formacje skalne i monastyry jakby zawieszone w powietrzu. Następnie zwiedziliśmy klasztor Warłama - jego piekny katolikon z bogato zdobionym motywami roślinnymi i zwierzęcymi ikonostasem, tronem biskupa i opata oraz malowidłami ściennymi. Zwiedziliśmy stolicę regionu Larisy Te Saloniki, mieliśmy możliwość zjeść tradycyjny kebab. Następnie udaliśmy się do Vergini gdzie zwiedziliśmy Muzeum Grobów Królewskich. Odwiedziliśmy centrum promocji regionu macedońskiego , gdzie oprócz wystawy multimedialnej mieliśmy możliwość spacerować wąwozem Afrodyty. Zobaczyliśmy stary Pantaleimon –typowa wioska grecka. Uczniowie cały czas doskonalili umiejętność posługiwania się językiem angielskim, najlepszym sprawdzianem była gra terenowa , podczas której musieli w grupach 5-cio osobowych rozwiązać zadania, korzystając z pomocy mieszkańców. Super integracja, i otwarcie się na inną kulturę. Pogoda niestety nas nie rozpieszczała, deszcz, słońce. Ale i tak uczniowie plażowali i podjęli próbę kąpieli w morzu. Pobyt bardzo pracowity, intensywny i efektywny. Tutaj należą się podziękowania dla nauczycieli p. Lidii, Małgorzaty, Marii i p. dyrektora za poświęcony czas, zaangażowanie, dyżury nocne i uśmiech na twarzy oraz dla was uczniowie, którzy w trudzie pracowali codziennie realizując założenia mobilności. Patrzyliśmy na nich z podziwem. Po powrocie przystąpiliśmy do realizacji kolejnego działania, którym jest realizacja projektu na platformie eTwining. Tytuł projektu „Podróż kulturowa bez granic.” Udało się nam pozyskać obopólnie do realizacji szkołę z Turcji, w ramach tego projektu uczniowie przedstawiają swoją szkołę i miejscowość , walory turystyczne , nasi uczniowie zwracając szczególną uwagę na źródła wody mineralnej . Dzielą się zdobytą wiedzą z rówieśnikami ze szkoły w Turcji , promując wymianę kulturową. Uczniowie rozwijają świadomość atrakcji turystycznych, wyjątkowych budynków i piękna przyrody w swoim rodzinnym mieście, a prezentując te wartości, zarówno wprowadzają własną kulturę, jak i mają okazję dowiedzieć się czegoś o Turcji. Włączenie „Piwniczanki” do projektu jest szczególne, ponieważ na świecie nie ma tak złóż wód mineralnych aktywnych jak u nas, zjawiskiem było dla uczniów w Grecji , degustacja wody Piwniczanka . Na początku bali się skosztować , gdy jeden się odważył i zobaczyli że żyje i się śmieje to inni chcieli jeszcze więcej. Nasz projekt na ETwinningu będzie trwał do listopada 2025 r. Jak Państwo zdążyli zobaczyć dzisiejsza scenografia , zawiera dużo akcentów greckich. Są tu przedstawione zdjęcie i wytwory prac uczniów podczas mobilności grupowej do Grecji, jak również rzeczy związane z promocją i upowszechnianiem projektu. Uczniowie zaprezentowali taniec Zorba oraz przedstawienie Mit o Demeter i Persefonie.
Dziękuję zespołowi projektowemu :
Kierownik projektu : Zenon Citak
Nauczycielka j. angielskiego :Maria Kulig
Nauczyciel od kultury Grecji, i bhp –Małgorzata Sekuła
Pedagog –Lidia Pustułka
Koordynator projektu –Jolanta Jochymek


